יום שלישי, 7 בינואר 2014

יש בי אהבה והיא תנצח - לפרשת מקץ ולחנוכה

"בובר פינת ר' נחמן" –לפרשת מקץ ולחנוכה 
יש בי אהבה והיא תנצח

שבוע טוב מכינאי מכינת רבין ומכינת חנתון היקרים

אני מקווה שאתם נהנים מהשינוי, אם בסדרת החלוצים(מכינת רבין) ואם בהמשך העשייה.

פרשת מקץ עמוסה. הקטע הסיפורי הארוך ביותר בתורה. פרשת השבוע היא פרק נוסף בעלילות יוסף וכתונת הפסים. מקץ שנתיים יוסף יוצא מבית האסורים והופך לסגנו של פרעה.

מה עובר על אדם שנים בכלא המצרי?. מניין שאב יוסף כוחות בגהינום-עלי-אדמות הזה? הנער היהודי (שלכאורה) אביו שלח אותו כדי להפילו בפח, שאחיו בגדו בו ומכרו אותו לעבד, שאשת אדוניו שיקרה ושלחה אותו לכלא, ששר המשקים לא זכר אותו - איך שומרים על אופטימיות במקום שכזה עם תפיסה שכזו.

מי ששקוע בבוץ, לא יכול למשוך את עצמו בשערות החוצה, או בלשונם של חז"ל "אין חבוש(אסיר) מתיר עצמו מבית האסורים" צריך מישהו או משהו מבחוץ. 

האמונה היא כזו. בעשור האחרון קוראים לזה "פסיכולוגיה חיובית".

מה נותנת סדרת חלוצים או התבוננות בדמויות מופת? אמונה. אמונה שאפשר אחרת. אמונה שאפשר לחיות אחרת, להיות טוב יותר, לעשות דברים אחרת. לראות מישהו אחר, חיצוני לי, ולקבל אמונה.
האמונה הדתית שיש מי ששומע היא ומסוגל לעשות הכל, גם היא כזו.

כבר 2177 (2013+167) שנים אנחנו מציינים בחנוכה את נצחון המעטים והחלשים. בזכות העוצמות הרוחניות, בזכות האמונה. או כמו בשירו של אריק אישנטיין ז"ל  "אומרים שיש עוד תקווה קוראים לזה אהבה... והיא תנצח" 
"אני ואתם תשנו את העולם"


חנוכה שמח והרבה אור.

חיים רקובר

נ.ב. אני מצרף  דברים יפים של השר פירון לתלמידי שנת שירות. נראה לי רלוונטי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה